10.2.06

You are here, Fossett


Global Flyer lensi tästä päivästä eiliseen joskus kuuden maissa UTC tänä aamuna ylittäessään päivämäärärajan, pituuspiirin 180 itäistä tai läntistä, kuinka vaan haluaa.

Nyt Fossett nuokkuu jossakin Hawaiin saariryhmän koillispuolella nokka kohti Bajan nimimaata Meksikossa, johon on vielä matkaa ehkä viitisen tuntia.

Näiden kahden kuvan avulla Global Flyerin pystyy ehkä varmuudella tunnistamaan Yhdysvaltain ilmaliikennetilanteesta (alemman kuvan nuolella merkitty lento). Ylemmässä kuvassa puolestaan näkyy merenpohjan kohoumaketjun avulla mitä kautta se maapallon kuoren hotspot, joka on tehnyt Hawaiin saaret on tullut nykyiselle paikalleen. Näyttäisi, että sillä on jonkinlainen yhteys Aleutien saariketjuun jollakin syvällisellä geologisella tasolla, jota tällainen yksinkertainen ilmailija ei tietenkään pysty ymmärtämään.

Nyt juuri Global Flyer lentää suuntaan 74 astetta, nopeudella 244 solmua (hidas nopeus ja huono uutinen lennon onnistumisen kannalta) ja 45,370 jalan korkeudella.

Jos ihmettelette sitä, miksi korkeus näyttää vaihtelevan omituisella tavalla, niis selitykseksi ehkä kelpaa, että tuo korkeusnäyttä Ultimate Flight'in saitille tulee satelliittijärjestelmästä, Global Flyer sen sijaan lentää lennonjohdon määräämällä painekorkeudella (näyttäisi olevan lentopinta 450), jonka korkeus keskimääräisestä merenpinnasta muuttuu maapallon ilmakehän aaltoilun vuoksi nähdyllä tavalla.

Ei kommentteja: